Zelfgemaakte pindakaas in 3 eenvoudige stappen

0
57

Pindakaas is een van ‘s werelds meest populaire “smeerbare” producten en wordt, zoals de naam al aangeeft, bereid uit pinda’s.

De nutritionele samenstelling bevat de drie macronutriënten die uw lichaam nodig heeft om optimaal te kunnen functioneren (vet, eiwit en koolhydraten) en bevat ook aanzienlijke hoeveelheden vitaminen en mineralen zoals vitamine E, B-vitaminen, magnesium en mangaan.

Pindakaas bevat ook veel calorieën, dus moet het met mate en in het kader van een evenwichtige voeding worden geconsumeerd.

Het is belangrijk op te merken dat commerciële pindakaas (het grootste deel ervan) wordt gemaakt met pinda’s, schadelijke plantaardige oliën, suiker (of andere zoetstoffen) en overmatige hoeveelheden zout. Daarom is het belangrijk om de ingrediëntenlijst goed in de gaten te houden of thuis te bereiden.

We leren je in drie eenvoudige stappen hoe je zelfgemaakte pindakaas maakt:

Ingrediënten 

200 gram natuurlijke pinda’s

Zout naar smaak

Keukengerei: 

Koekenpan

Keukenmachine (of blender met goed vermogen)

Spatel

Glazen fles

Voorbereiding 

1. Rooster de pinda’s in een hete pan tot ze goudbruin zijn.

2. Breng de pinda’s naar de keukenmachine en verwerk ze op volle snelheid. Dit proces kan enkele minuten duren (afhankelijk van het vermogen van uw processor).

Wanneer u de pinda’s aan de wanden van uw processor ziet plakken, gebruik dan de spatel om ze te verwijderen en ga verder met de verwerking. In het begin zullen de pinda’s veranderen in bloem, maar na een paar minuten zullen ze de consistentie van de room aannemen.

3. Voeg het zout toe, roer, proef en bewaar het in de glazen pot.

Optioneel: U kunt ook experimenteren met uw bereiding en andere ingrediënten toevoegen om een andere smaak te geven. U kunt bijvoorbeeld proberen om cacao, stevia, kaneel of chiazaden toe te voegen, naast andere opties.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here