Wat te eten in de tijd van het coronavirus? Dit is wat de International Society for Immunonutrition zegt

0
60

De International Society for Immunonutrition (ISIN) heeft een verklaring afgegeven waarin staat dat er wetenschappelijk bewijs is voor de voordelen van een antioxidantendieet voor het versterken van het immuunsysteem, dat zij als essentieel beschouwt voor, tijdens en na een coronavirusinfectie.

In de verklaring kondigde de organisatie aan dat “het algemene advies is om een rijk, evenwichtig en kleurrijk dieet te eten met een speciale nadruk op groenten en fruit, om de inname van antioxidanten en bijbehorende voedingsstoffen te verhogen, en zo onze verdediging te stimuleren.

In feite beveelt zij aan dat oudere volwassenen, als de bevolking die het meest kwetsbaar is voor deze pandemie, overwegen om het volgende aan te vullen:

Zink (30 mg – 220 mg/dag)

Vitamine E (134 mg – 800 mg/dag)

Vitamine C (200 mg – 2 g/dag)

Vitamine D (10 μg – 100 μg/dag), vooral voor mensen met lage gehaltes

“Er is geconstateerd dat deze micronutriënten in staat zijn om de specifieke immuniteit te verbeteren, juist datgene wat meer antilichamen genereert”, aldus de organisatie.

Tot slot verduidelijkt ISIN dat er nog steeds geen onderzoek is gedaan naar het beschermingsniveau dat deze voedingsmaatregelen tegen het coronavirus kunnen hebben, maar het wijst er wel nadrukkelijk op dat ze vanuit pragmatisch oogpunt veel zin hebben.

Sommige voedingsmiddelen die rijk zijn aan antioxidanten

·         Bessen (rood fruit)

·         Kaneel

·         Groene Thee

·         Bittere chocolade

·         Droge vruchten

·         Tomaat

·         Artisjok

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here