Tips voor het kiezen van de beste amandelmelk

0
54

De amandeldrank, ook wel “amandelmelk” genoemd, is de laatste jaren erg populair geworden en is in veel keukens over de hele wereld een nietje geworden. Een van de voordelen van deze drank is dat hij lactosevrij is, wat vooral belangrijk is voor mensen met een intolerantie voor dit soort suiker die aanwezig is in dierlijke melk. Het heeft ook een aanzienlijke hoeveelheid vitaminen, mineralen en vetzuren, en is laag in calorieën, dus het is ideaal voor vet verlies plannen. Een drank die in principe natuurlijk en zeer heilzaam is, wordt echter in veel gevallen op de markt gebracht als een ultra-verwerkte ongeschikte drank.

Bekijk ook: Redenen om amandelmelk in uw dieet op te nemen

Waar moet je op letten bij het kiezen van een amandeldrankje?

1. Eerste ingrediënten: water en amandelspijs

Het eerste waar je rekening mee moet houden bij het kiezen van een goede amandeldrank is dat het eerste ingrediënt amandelspijs of water moet zijn. Vergeet niet dat de ingrediënten van het hoogste naar het laagste gehalte worden vermeld. Dus kijk naar dit aspect zal garanderen dat u echt een drankje koopt met een hoog amandelgehalte.

2. Vrij van plantaardige oliën

Veel van de amandeldranken die vandaag de dag op de markt zijn, bevatten plantaardige oliën zoals palmolie, die worden gebruikt om de consistentie en de smakelijkheid te verbeteren. Deze oliën kunnen zeer schadelijk zijn en voegen ook onnodige calorieën toe aan deze drank.

3. Vrij van toegevoegde suiker

Amandeldranken, die meestal worden verkocht met een vanille- of chocoladesmaak, kunnen ook grote hoeveelheden toegevoegde suiker bevatten. Zorg er dus voor dat de ingrediëntenlijst geen woorden bevat als: suiker, sacharose, maïssiroop, fructose, dextrose, maltodextrine, melasse of glucose, naast vele andere.

4. Carrageen-vrij

Carrageenan is een emulgator die wordt geëxtraheerd uit algen en wordt gebruikt als additief of verdikkingsmiddel in de voedingsindustrie. Het blijkt dat dit onderdeel in verband is gebracht met ontstekingen en aandoeningen van het maag-darmkanaal. Controleer dus of deze stof niet voorkomt in de ingrediëntenlijst van uw amandeldrankje.

5. Vrij van kunstmatige kleur- en smaakstoffen

Hoewel deze verbindingen de smakelijkheid van melk kunnen verhogen, kunnen ze ook risico’s voor de gezondheid met zich meebrengen. Vergeet niet dat het gewoon chemicaliën zijn die ontworpen zijn om je meer te laten consumeren. Geef altijd de voorkeur aan de originele smaak van de amandeldrank en meng deze indien nodig thuis met cacao of natuurlijke essences om het meer smaak te geven.

6. Vrij van zoetstoffen

Als u wilt kiezen voor een gezoete amandeldrank, kies dan altijd voor een drankje dat alleen stevia bevat. Dit is de meest aanbevolen natuurlijke zoetstof vandaag de dag. Vermijd dranken met sucralose, aspartaam, sacharine of acesulfaam.

Bekijk ook: 6 ingrediënten die u moet vermijden bij het kopen van voedsel