Tips voor het behoud van uw gewicht na een dieet

0
52

Na een dieet worden veel mensen geconfronteerd met een ongewenst neveneffect dat bekend staat als “rebound”. Hieronder verstaan we het herstel van het verloren gewicht, en soms meer. Dit is de reden waarom sommige mensen weigeren om op specifieke diëten te gaan om gewicht te verliezen, want na vele pogingen zijn de resultaten meestal niet naar wens. Als u echter een van degenen bent die nog steeds vertrouwen hebben in diëten of hen een nieuwe kans willen geven, zijn hier een paar tips die u in de praktijk kunt brengen om het rebound-effect te vermijden en betere resultaten te bereiken.

Bekijk ook: Afvallen zonder dieet? Hier zijn 10 tips

Zeg vaarwel tegen wonderbaarlijke diëten

Als u een dieet gaat volgen, zorg er dan voor dat het gecontroleerd wordt door een voedingsdeskundige en ga niet op zogenaamde mirakeldiëten die alleen maar leiden tot illusoir gewichtsverlies. Wonderbaarlijke diëten (appel, ananas, bouillon, sap, enz.) zorgen ervoor dat u lichaamswater verliest dat uw lichaam zal aanvullen wanneer u terugkeert naar uw normale dieet.

Bekijk ook: Wonderbaarlijke diëten? Pas op voor de negatieve effecten

Ga voor permanente gewoonteveranderingen

Bij het kiezen van een dieet is het belangrijk dat u ervoor zorgt dat de verandering van het dieet die u gaat maken geen voorstel is voor een korte termijn, maar dat het evenwichtige gewoontes zijn die u kunt handhaven. Als je een maand of twee lang eet en dan teruggaat naar de gewoontes die je altijd hebt gehad, zal het resultaat zijn dat je gemakkelijk het gewicht terugkrijgt dat je bent kwijtgeraakt.

Combineer dieet met beweging

Het proces van gewichtsverlies gaat gepaard met vele factoren, en fysieke activiteit is daar één van. Diëten hebben een blijvend effect wanneer ze gepaard gaan met weinig of veel fysieke activiteit. Het is voldoende om te lopen om te begrijpen dat de energie-uitgaven noodzakelijk en reëel zijn. Het is ook te zien dat lichaamsbeweging in de hersenen de motivatie produceert om door te gaan met goede gewoontes en gewicht te behouden.

Voedseldagboek en gewichtslogboek

Het bijhouden van een voedingsdagboek, waarin u het voedsel dat u eet kunt opschrijven, kan een goede strategie zijn om de calorie- en macronutriënteninname onder controle te houden en de balans van uw dieet te controleren. Bovendien kunt u om de 15 dagen uw vetpercentage registreren en bij een eventuele verhoging uw inspanningen verhogen en proberen uw dieet weer onder controle te krijgen.

Bekijk ook: Food Diary: een nuttig instrument in gewichtsverlies diëten

Onderhoudsdieet

Na het volgen van een dieet, en meer nog als het streng is geweest, is het aan te raden om een onderhoudsdieet te volgen dat misschien niet zo streng is als het vorige, maar dat u helpt om het gewicht dat u hebt bereikt te behouden. Zoals bijvoorbeeld het mediterraan dieet .