Te vermijden voedingsmiddelen vóór de training

0
49

Bij het uitvoeren van een oefeningsroutine zult u zeker de beste fysieke prestaties willen hebben om de gewenste resultaten te bereiken. Maar, er zijn verschillende factoren die je routine kunnen belemmeren en daaronder valt het voedel dat je eet. Het eten van de juiste voeding voor, tijdens en na de training is net zo belangrijk als het mentaal fit zijn, het vinden van de juiste omgeving en het uitvoeren van een routine die past bij uw fysieke behoeften en leeftijd. Als u tijdens uw training lichamelijke ongemakken heeft gevoeld, zoals zwaarte, misselijkheid, reflux of winderigheid, moet u waarschijnlijk het voedsel dat u eet heroverwegen voordat u gaat sporten.

Lees ook:
Drie pre-workout shakes om uw prestaties te verbeteren

Waarom ontstaan deze maagklachten?

Het eten van zwaar voedsel of het eten op ongepaste tijden is de eerste (en meest frequente) oorzaak van maagklachten tijdens lichaamsbeweging. Vergeet niet dat oefening je lichaam constant in beweging brengt en daarom moet je het niet overbelasten voor een routine. Het eten van moeilijk te verteren voedsel geeft u een zwaar of opgeblazen gevoel tijdens de training en als u daarentegen voedsel met een “laxerend” effect eet, kan de noodzaak om naar de badkamer te gaan uw training onderbreken. Dit betekent niet dat je moet oefenen op een lege maag. U kunt kiezen voor lichte voedingsmiddelen die een goede bron van energie zijn.

Lees ook:
Voedsel om uw sportprestaties te optimaliseren

Welk voedsel te vermijden voor de training?

  • Dierlijke melk en derivaten:
    Zuivelproducten zijn voedingsmiddelen die rijk zijn aan koolhydraten, eiwitten en vetten. Hoewel ze voedzaam zijn, maakt hun complexe samenstelling ze moeilijk te verteren en omdat ze traag verteren kunnen ze kolieken veroorzaken bij het uitvoeren van fysieke bewegingen.
  • Bonen en andere groenten: Peulvruchten zijn een zeer aanbevolen bron van plantaardig eiwit, maar ze kunnen wel ontstekingen en gasvorming veroorzaken. Dit kan erg vervelend zijn tijdens de training.
  • Frisdranken: Zoals de naam al aangeeft, kunnen dit soort dranken gas, een opgeblazen gevoel en winderigheid veroorzaken. Ze worden op geen enkel moment van de dag aanbevolen, maar nog minder voor de training.
  • Vlees: vlees, vooral rood vlees, is een van de voedingsmiddelen die het langst nodig heeft om door het lichaam te worden verteerd. Vermijd het als je je niet zwaar en vol wilt voelen tijdens het sporten.
  • Frituur: gefrituurd voedsel veroorzaakt vaak ontstekingen en is moeilijk te verteren vanwege het hoge vetgehalte. Als u een goede dosis energie wilt, kies dan altijd voor complexe koolhydraten.
  • Voedsel met veel vezels: Hoewel voedingsvezels zeer noodzakelijk en aanbevolen zijn, zijn er gelegenheden, zoals oefenroutines, waarbij het enige ongemak kan veroorzaken, zoals de drang om een stoelgang of darmgas te hebben. Dit type voedingsstof wordt het best geconsumeerd na de oefenroutine.
  • Kruiden en specerijen: Dit soort voedsel is meestal zeer agressief voor de dikke darm en veroorzaakt ontstekingen. Ze kunnen ook brandend maagzuur en reflux veroorzaken.

Lees ook:
Drie zelfgemaakte proteïneshakes