Reinig je lichaam in één dag met dit eetplan

0
58

Door ten minste 1 dag van de maand te besteden aan het zuiveren en reinigen van uw lichaam zult u grote voordelen hebben en zal je voorbereiden om een gezondere en meer evenwichtige levensstijl aan te nemen. Houd er rekening mee dat het ontgiften van het lichaam niet betekent dat je honger moet blijven lijden of een slechte tijd moet hebben. Het gaat om het kiezen van het juiste voedsel op de juiste momenten om je lichaam een pauze te geven.

De voedingsmiddelen die je moet vermijden op je reinigingsdag zijn:

  • Worsten
  • Rood en verwerkt vlees
  • Zuivel
  • Vrije suikers
  • Frisdranken
  • Condooms
  • Koffie
  • Verfijnd meel
  • Vetten

Lees ook:
Waarom zou je het eten van verwerkt vlees vermijden?

Hier is een maaltijdplan voor een dag van inwendige reiniging. Wij raden aan om dit plan op een rustige dag te realiseren. U moet in staat zijn om veel lichaamsbeweging te doen en niet worden onderworpen aan situaties die stress of angst kunnen veroorzaken.

Als je opstaat

Knijp een citroen in een half glas warm water. Dit is een oude gewoonte van de traditionele Chinese geneeskunde die de darmbeweging bevordert, waardoor giftige stoffen worden geëlimineerd.

Bij het ontbijt

Minstens een half uur na het drinken van het glas water met citroen kunt u ontbijten. Hier zijn twee opties:

  • Een groene shake met een selderstaafje, 1/2 komkommer, 1/2 kopje peterselie en een snufje gemberpoeder.
  • Geslagen met een kopje ananas, een bosje spinazie en twee eetlepels gemalen lijnzaad.

Tussendoortjes

1 bakje fruit, kies bij voorkeur uit de volgende opties en probeer ze niet door elkaar te halen:

  • Papaja
  • Pitaya
  • Groene appel
  • Kiwi
  • Pruimen
  • Bessen

Lunch

Bij de lunch kunt u kiezen voor een frisse en kleurrijke groentesalade (sla, kool, spinazie, courgette, komkommer, tomaat, wortel…). U kunt ook een groene groentesoep maken, zonder zuivel.

Halverwege de middag

Hortiga, kamille, paardenbloem, tijm of groene thee.

Diner

Bij het diner kunt u de optie kiezen die u bij de lunch niet heeft gekozen. Als u een salade voor de lunch heeft gehad, kunt u de soep voor het diner bereiden (of het tegenovergestelde).

Voordat je gaat slapen

Mediteer, ontspan je lichaam en geest. Neem een paar minuten de tijd om diep adem te halen en met volle aandacht voor het huidige moment.

Lees ook:
Food Diary: een nuttig instrument in gewichtsverlies diëten