Oefeningen doen: Is dit essentieel om vet te verliezen?

0
57

Je hebt waarschijnlijk al vaak gehoord dat uitgebalanceerd eten het beste middel is dat je tot je beschikking hebt voor vetverlies en dit is waar, maar dan Welke rol speelt de oefening in deze vergelijking? Om deze vraag te beantwoorden moet je begrijpen dat vetverlies, bij gezonde mensen, optreedt wanneer er sprake is van een calorisch tekort, dat wil zeggen wanneer er minder calorieën worden verbruikt dan je lichaam elke dag verbrandt. Dus je moet weggaan om erachter te komen het energiegebruik dat je lichaam maakt, om te weten hoeveel calorieën je moet consumeren en deze goed te verdelen over de drie macronutriënten (koolhydraten, eiwitten en vetten). Tot op dit punt zou je kunnen zeggen dat als je dieet op de juiste manier is gepland met behoud van een verantwoordelijk tekort aan calorieën, je resultaten zult zien in termen van vetverlies.

En de oefeningen?

Het blijkt dat de genoemde energie-uitgaven hoger zullen zijn naarmate je actiever bent in je dagelijkse leven. Dus als u de dag doorbrengt in een bureaustoel zal uw energie-uitgave minder zijn dan wanneer u 1 of 2 uur lang aan lichaamsbeweging doet en uw lichaam activeert. Met dit in het achterhoofd is het duidelijk om erop te wijzen dat Beweging zal u helpen om uw vetverliesproces sneller en efficiënter te laten verlopen (zolang u ook voor uw dieet zorgt).

Bekijk ook: Fasting Cardio: de beste manier om vet te verbranden?

Dit is echter niet de enige reden waarom u lichaamsbeweging in uw dagelijkse routine moet opnemen:

Oefening en lichaamssamenstelling

Wanneer u gewicht verliest door dieet te combineren met lichaamsbeweging, zult u betere resultaten zien in uw lichaamssamenstelling en dit is vooral belangrijk als u er niet alleen “slank” maar ook “gedefinieerd” uit wilt zien. U moet echter wel weten hoe u cardiovasculaire oefeningen goed in balans kunt brengen met krachttraining. Dit laatste helpt u (samen met een goed dieet) om voor uw spiermassa te zorgen, die ook door het tekort aan calorieën kan worden verminderd. Op deze manier, je zult vet verliezen terwijl je je spieren behoudt en versterkt. Houd er ook rekening mee dat uw spieren metabolisch actief zijn en energie verbruiken, zelfs als u in rust bent, zodat ze u ook helpen om efficiënt vet te verliezen.

Bekijk ook: Maakt het lopen je dunner? Hier vertellen we je de waarheid

Beweging en gezondheid

Misschien is de belangrijkste reden dat u oefening in uw levensstijl moet opnemen, wel omdat het een krachtig instrument voor de bestrijding van meerdere ziekten en aandoeningen.

  • Helpt u een gezond gewicht te behouden
  • Bestrijdt stress
  • Vermindert het risico op depressies
  • Versterkt het hart
  • Verbetert de longcapaciteit
  • Regelt de bloedglucose- en insulinespiegels
  • Versterk je botten
  • Verbeter uw uithoudingsvermogen en fysieke capaciteit

Conclusie

Oefening is fundamenteel, niet alleen om een efficiënter vetverlies te hebben, maar ook om een optimale staat van mentale, emotionele en fysieke gezondheid te behouden. Je hoeft geen sporter te zijn of een maandelijkse vergoeding te betalen in een sportschool. Het enige wat je hoeft te doen is elke dag 30 minuten te lopen, een fietstochtje te maken of een eenvoudige routine thuis te doen. Het belangrijkste is dat je je lichaam in beweging krijgt.

Bekijk ook: Rhabdomyolyse: de donkere kant van overmatige lichaamsbeweging