Koolvliesrijst met een laag koolhydraatgehalte

0
52

Bloemkool “rijst” is een alternatief voor de traditionele rijst die steeds populairder wordt, vooral bij mensen met een koolhydraatarm of ketogeen dieet.

Bloemkool krijgt bij de verwerking een vergelijkbare consistentie als rijst en wordt daarom vaak opgenomen in recepten die normaal gesproken met deze graansoort worden bereid, bijvoorbeeld: rijst met kip, paella, bruine rijst, enz.

Naast een lagere koolhydraat- en calorie-inname, bevat bloemkool ook een aanzienlijke hoeveelheid vitaminen, mineralen, antioxidanten en vezels die uw gezondheid kunnen ondersteunen en helpen bij het voorkomen van ziekten.

Dus als u op zoek bent naar een andere en leuke manier om deze groente aan uw dieet toe te voegen, dan brengen wij een zeer eenvoudig en praktisch recept voor het bereiden van bloemkoolrijst met kip.

Ingrediënten

·         1 kleine bloemkool of ½ grote bloemkool

·         kippenborst (1 portie ter grootte van een handpalm)

·         ¼ van de courgettes

·         ¼ paprikapoeder

·         ½ kleine bosui

·         ½ kleine tomaat

Voorbereiding

Verhit in een pot een scheutje olijfolie en voeg de gehakte groenten toe in de volgende volgorde: ui, paprika, courgette en tomaat.

Voeg ook de in stukken gesneden borst toe aan de pot en zout naar smaak.

Aan de andere kant, hak de bloemkool (eerder gewassen), verwijder de grote stengel en breng de stukken naar een verwerker. Verwerk het tot het brokken vormt zoals rijst.

Als de groenten en de borst klaar zijn, voeg dan de bloemkool toe en pas het zout aan. Meng alles goed en dek ongeveer 10 minuten af.

Serveer en geniet.

 

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here