Hoeveel glazen water moet je echt per dag drinken?

0
32

Hoewel de maatregel van 8 glazen per dag normaal gesproken wordt geaccepteerd als een algemene aanbeveling voor het waterverbruik, is de waarheid dat er is geen vast bedrag dat voor alle personen geldt. Er zijn verschillende variabelen waarmee je rekening moet houden om de hoeveelheid water te bepalen die je lichaam nodig heeft om goed te kunnen functioneren en om uitdroging te voorkomen. Daaronder zijn:

Lichaamsgewicht

De behoefte aan water is afhankelijk van de grootte (in lengte en gewicht) van het lichaam. Een persoon die 100 kilo weegt, heeft niet dezelfde hydratatie nodig als een persoon van 55 kilo. NaturalSlim presenteert een vrij eenvoudige formule om de berekening uit te voeren:

Gewicht in kilo’s / 7 = 250 ml glazen die je per dag nodig hebt.

Bijvoorbeeld, voor een persoon met een gewicht van 58 kilo zal dit zijn formule zijn:

58 / 7 = 8,28 glazen water

Sekse

Volgens de Europese Autoriteit voor voedselveiligheid (EFSA) hebben mannen meer hydratatie nodig dan vrouwen.Terwijl de algemene regel voor hen 2 liter per dag is, zou dat voor hen 2,5 liter zijn.

Niveau van lichamelijke activiteit

Het waterverlies van uw lichaam neemt toe met de fysieke activiteit door de zweetafscheiding. Het is daarom belangrijk dat u voor, tijdens en na een intensieve training veel water drinkt.

Gezondheidsstatus

Er zijn verschillende aandoeningen of ziekten die uw dagelijkse waterbehoefte verhogen. Onder hen zijn:

  • Koorts
  • Diarree
  • Urineweginfecties
  • Berekeningen

Bekijk ook: Urineweginfectie: kan de pijn worden verlicht?

Zwangerschap of lactatie

Tijdens de zwangerschap moeten vrouwen een extra dosis water per dag drinken om gehydrateerd te blijven. Het Office of Women’s Health beveelt ongeveer 10 glazen water aan. Verpleegsters moeten daarentegen ongeveer 13 glazen water per dag drinken.

Bekijk ook: Borstvoeding: leuke feiten die je moet weten

Weer

Over het algemeen veroorzaken hoge temperaturen meer zweet en dus meer waterverlies. Bij warm weer, verhoog je de watertoevoer.

Bekijk ook: Waar gaat het gewicht dat je verliest als je afvalt naartoe?