Hoeveel calorieën drink je? Ontdek het hier

0
60

Veel dieten zijn op basis van calorieën. Het is handig om globaal een idee te hebben van de energie-inhoud van eten en drinken, zodat u uw verbruik in evenwicht kunt brengen volgens uw doelstellingen. En op dit punt is het zeer belangrijk dat u in gedachten houdt dat vloeibare calorieën ook toevoegen aan de totale dagelijkse inname en het zijn vaak deze calorieën waardoor we de neiging hebben om onze maximale intake te overschrijden. Hier is een lijst van de meest geconsumeerde dranken en hun geschatte calorische bijdrage.

Calorieën in dranken

Frisdranken en suikerhoudende dranken: een fles van de populaire frisdranken in de mode kan ongeveer 200 calorieën bevatten. Energiedranken: energiedranken ook gemakkelijk meer dan 200 calorieën per portie. Sommige bereiken zelfs 300 calorieën.

Koffie met volle melk en een lepel suiker: Deze veel voorkomende combinatie kan tussen de 160 en 200 calorieën aan uw dieet toevoegen.

Sap met 4 sinaasappels: Deze populaire ontbijtdrank kan ongeveer 180 calorieën leveren (afhankelijk van de grootte van de sinaasappels).

Bier: De calorieën in bier variëren per type, maar ze kunnen met gemak variëren van 50 tot 150 calorieën. En je drinkt er zelden maar één, toch?

Volle melk: ongeveer 120 calorieën per glas.

Bekijk ook: 6 effectieve trucs om meer calorieën te verbranden in uw dagelijkse routine

Laten we even rekenen:

Dus als je in een dag neemt:

  • 1 glas sinaasappelsap
  • 2 koffies met melk en suiker
  • 1 frisdrank
  • 1 glas melk voor het slapen gaan

We hebben het over ongeveer 700 calorieën in je drankjes alleen, wat een vrij hoog aantal is, vooral als je op een plan voor vetverlies of gewichtsbeheersing zit.

Bekijk ook: Helpt het hele voedsel je om af te vallen?

Aanbevelingen

  • Vermijd zoveel mogelijk de consumptie van frisdranken en energiedranken, want die hebben een hoge hoeveelheid suiker en een minimale voedingswaarde. Je lichaam heeft dit soort drankjes niet nodig.
  • Het beperkt ook de bierconsumptie aanzienlijk, want alcohol is giftig voor het lichaam.
  • Hij geeft altijd de voorkeur aan pure koffie, zonder room, melk of suiker. Als je op enigerlei wijze moet zoeten, gebruik dan stevia of kaneel.
  • Altijd de voorkeur geven aan het hele fruit boven de sappen, ze zullen je meer verzadiging geven en je zult de porties beter onder controle kunnen houden.

Vergeet echter niet dat het niet gaat om het levenstoetsen en aftrekken van calorieën, want elk voedsel en elke voedingsstof heeft een andere impact op je lichaam.

Bekijk ook: 7 tips om gewicht te verliezen zonder dieet