Hoe kan ik de spieren sparen terwijl ik vet verlies?

0
55

Een van de meest voorkomende angsten bij mensen die in vetverliesplannen zitten is die van verliezen ook hun spiermassa in het proces en zien er “slap” uit.

Het is vooral belangrijk om zo veel mogelijk spieren te behouden terwijl je gewicht verliest, omdat Hoe meer spiermassa je hebt, hoe meer calorieën je lichaam zal verbranden in rust.

Dus hier zijn enkele tips die u in de praktijk kunt brengen om spierverspilling in plannen voor vetverlies te voorkomen:

1. Overdrijf niet met je cardio.

Cardiovasculaire oefening is zeer nuttig wanneer u wilt verbeteren vet oxidatie, maar wanneer gedaan in overmaat het kan ook leiden tot spierafbraak.

Dus breng geen twee uur door op de loopband of de elliptische. Zorg ervoor dat uw cardiosessies niet langer duren dan 45 minuten.

2. Train met gewichten

De hart-gewichtcombinatie is een uitstekende strategie wanneer u efficiënt vet wilt verliezen en voor uw spiermassa wilt zorgen.

Trainen met gewichten helpt je kracht en spiertonus te verhogen, maar ook vet te verliezen en de botdichtheid te verbeteren.

Maar zorg ervoor dat u de juiste techniek gebruikt en verhoog uw gewicht geleidelijk aan om onnodig letsel en pijn te voorkomen.

3. Zorgt voor voldoende eiwitinname

Eiwit is een fundamenteel macronutriënt bij de opbouw, versterking en reparatie van spieren en weefsel.

Zorg dus voor voldoende eiwitten in je dieet en varieer je eiwitbronnen: kip, vis, vlees, eieren, yoghurt, peulvruchten, zaden, noten…

4. Matig uw calorisch tekort

Het is waar dat als je gewicht wilt verliezen, je een plan moet maken waarin een calorie tekort is (eet minder calorieën dan je lichaam verbrandt dagelijks), maar wanneer dit tekort is zeer extreem je hebt meer kans om spier te verliezen en niet alleen vet in het proces.

Een beperking van 500 calorieën per dag kan genoeg zijn om geleidelijk gewichtsverlies aan te moedigen zonder al te veel van uw spiermassa te verliezen.

5. Krijg genoeg slaap

Alle moeite die je doet met dieet of lichaamsbeweging kan verpest worden als je niet genoeg rust krijgt en als je niet zorgt voor de kwantiteit en de kwaliteit van je slaap.

Terwijl je slaapt, produceert je lichaam een hormoon dat bekend staat als groeihormoon en dat essentieel is voor de ontwikkeling en het herstel van de spieren.

Slecht slapen kan, naast het beïnvloeden van de regeneratie van de spiervezels, irritatie en stress veroorzaken, twee aspecten die direct van invloed kunnen zijn op de manier waarop u eet en uw vetverlies proces.

Bekijk ook: Oefening: is het essentieel voor het verliezen van vet?