Heup- en dijbeenverbrandingsoefeningen

0
50

De heup is een van de meest aantrekkelijke en onderscheidende gebieden van het lichaam van de vrouw, Het is echter ook de plaats waar het meeste vet wordt geaccumuleerd. Zelfs als je doel is om gewicht te verliezen specifiek in dit deel van je lichaam, houd er rekening mee dat alleen algemeen gewichtsverlies kan bijdragen aan lokale vetverbranding. Om dit te doen moet u een gezond dieet combineren met cardiovasculaire activiteit en lokale lichaamsbeweging om te versterken. Hier is een heup- en dijbeenversterkende routine.

1. Dwarsbeweeglijke hoogte

Ga op je zij liggen op een mat, leun je lichaam tegen je elleboog en strek je benen. Het bovenbeen moet voor het andere worden gekruist, waarbij de voet volledig op de grond moet rusten. Nu moet je op en neer gaan (zonder de mat aan te raken) het been dat je hebt uitgestrekt. Herhaal 20 keer met elk been

2. Openen en schoppen

Ga op de mat liggen, weer op je zij. Buig je benen tot 90° van de heup. Maak openingen met je bovenbeen en schop naar voren als je terugkeert naar de startpositie. Herhaal 20 keer met elk been

3. Ronde beenlift

Ga met je knieën en handen op de grond liggen. Kies een been om mee te beginnen en maak er cirkels mee, waarbij je je knie gebogen houdt. Herhaal dit 20 keer en wissel de poten.

4. Zijdelingse lift

Ga ten slotte weer op je zij liggen op de mat met je benen volledig gestrekt en je hoofd ondersteund door je arm en elleboog. Voer liften uit met het been op de top, houd het zo recht mogelijk en klim zo hoog mogelijk (zonder het te veel te forceren). Herhaal dit 20 keer met elk been.

Bekijk ook: Aanbevelingen voor een goed stuk na de training