Gezonde toast voor een evenwichtig ontbijt

0
53

Een goed, evenwichtig ontbijt hoeft niet moeilijk te zijn, laat staan een reden tot bezorgdheid.Er zijn veel voedingsmiddelen die u in uw ontbijt kunt opnemen om de dag te beginnen met energie en een goede lading voedingsstoffen. Populaire toast is een van de meest klassieke ontbijtproducten in verschillende delen van de wereld en hoewel het soms wordt aangeduid als “ongezond”, kunt u altijd een betere versie maken die past bij uw behoeften en eetstijl. Het eerste waar u rekening mee moet houden bij de voorbereiding van uw toast is het kiezen van de meest geschikte basis. U kunt kiezen voor een 100% volkoren brood voor een rijstcracker, een stuk van zoete aardappel of zelfs door een groentebed. Bij het kiezen van voedingsmiddelen die bij uw toast horen, moet u er zeker van zijn dat u goede kwaliteit eiwitten of gezonde vetten toevoegt. Dit is om een evenwicht te bereiken tussen energiemacroutriënten.

Bekijk ook: De 8 beste voedingsmiddelen voor het ontbijt

Hier zijn 4 gezonde toast-ideeën voor een evenwichtig ontbijt.

1.Banaan en pindakaas toast

Verdeel een eetlepel pindakaas over het volkorenbrood en voeg vervolgens de 1/2 bananenschijfjes toe. Pindakaas is eiwitrijk en bevat gezonde vetten en vezels. Bananen bevatten kalium, ijzer en koolhydraten.

2. Avocado en eiertoast

Plet een kwart van de avocado tot een romige pasta en smeer deze uit op het brood. Voeg dan 1 gesneden gekookt ei toe. Avocado is een uitstekende bron van gezonde vetten, vitaminen en mineralen; en ei is een van de beste kwaliteit eiwitten.

3. Spinazie en avocadotoast

Was een handvol spinazie goed en leg het op de toast. Voeg vervolgens 1/4 van de gesneden avocado toe. Spinazie is rijk aan kalium, eiwit, vezels, water, vitaminen en mineralen. Avocado daarentegen is een bron van gezonde vetten en bevat ook eiwitten.

4. Toast met mozzarella-kaas en cherrytomaten

Rasp of snipper de mozzarella-kaas en smeer deze uit op de toast. Voeg dan 3 in tweeën gesneden cherrytomaten toe. Mozzarella-kaas is een van de gezondste soorten, die eiwit, vet en een goede bron van calcium bevat. Cherrytomaten zijn vet- en caloriearm en bevatten een goede kwaliteit aan vitaminen en mineralen.

Bekijk ook: Leer hoe u gezonde vetten kunt kiezen