Eiwitrijk, caloriearm citroendessert

0
53

Veel mensen associëren het woord “dessert” met een ongezonde maaltijd die leidt tot gewichtstoename en daarom moet worden vermeden in het proces van het verliezen van vet, maar vandaag de dag zijn er een verscheidenheid aan evenwichtige, caloriearme dessert recepten die u kunt genieten zonder in te grijpen in uw fysieke of gezondheidsdoelen.

Bij de bereiding of de keuze van een dessert is het belangrijkste dat u op de ingrediënten let en alle bereidingen die grote hoeveelheden suiker, honing, geraffineerd meel of margarine bevatten beperkt.

Een tweede ding dat u kunt overwegen is dat uw dessert een of andere bron van eiwitten of gezonde vetten bevat, om de reactie op de bloedsuikerspiegel te reguleren en te zorgen voor een grotere verzadiging. Dit kan worden bereikt door het toevoegen van noten, zaden, Griekse yoghurt of eieren (wanneer de bereiding dit toelaat).

We willen u leren hoe u een heerlijk citroendessert kunt bereiden met een hoog eiwitgehalte, laag in calorieën, suikervrij en zeer verzadigend.

Ingrediënten 

1 zakje niet-gearomatiseerde gelatine

1 Griekse yoghurt zonder suiker

1/2 kopje amandelmelk

Sap van 1 citroen

Citroenschil

Kaneel om te zoeten (u kunt ook stevia gebruiken)

Voorbereiding 

  • Verhit de amandelmelk en zet het vuur uit als het heet is en voeg langzaam de niet-gearomatiseerde gelatine toe (roer zodat er geen klontjes ontstaan).
  • Voeg in een aparte kom de yoghurt, citroensap en kaneel of stevia toe. Goed roeren.
  • Integreer dan beide mengsels zeer goed.

Serveer in de gewenste vormen, voeg citroenschil toe en laat minstens 2 uur afkoelen.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here