De 3 beste infusies voor een betere nachtrust

0
53

Wist u dat ongeveer 30% van de bevolking moeite heeft om te vallen of te blijven slapen? Dit is een probleem dat steeds meer aandacht krijgt omdat het bewezen is dat een goede kwaliteit en kwantiteit van de slaap een directe invloed heeft op je gezondheid.

Goed slapen helpt je helder te denken, sneller te reageren en je beter te concentreren. Bovendien heeft een goede kwaliteit van de slaap een positief effect op uw stemming, uw interpersoonlijke relaties en maakt u minder snel last van depressies.

Daarnaast is chronische slaaptekort in verband gebracht met een verhoogd risico op ongevallen, hypertensie, hart- en vaatziekten en andere gezondheidsaandoeningen.

Gezien het belang van een goede nachtrust, willen we met u praten over 3 infusies met geneeskrachtige planten die van oudsher gebruikt worden om beter te slapen en waarrond verschillende wetenschappelijke studies zijn uitgevoerd.

Vergeet niet dat sommige natuurlijke remedies (kruiden of supplementen) kunnen interageren met medicatie, dus het is altijd te verkiezen dat u uw arts raadpleegt voordat u ze toevoegt aan uw dagelijkse routine.

1. Kamillethee

Kamille is een van de oudste geneeskrachtige kruiden en wordt in de volksmond erkend om zijn verzachtende werking. Het wordt van oudsher gebruikt om angst te verminderen en slapeloosheid te behandelen.

Sommige wetenschappelijke studies hebben aangetoond dat mensen die overdag kamille consumeerden, een aanzienlijk betere slaapkwaliteit hadden dan mensen die dat niet deden.

Er zijn echter nog meer studies nodig om de positieve effecten van kamille op de slaap aan te tonen.

2. Valeriaanse Infusie

Valeriaan is een van de meest gebruikte kruiden “remedies” voor slaapstoornissen.

Wetenschappelijke studies die valeriaan hebben geanalyseerd hebben aangetoond dat het de kwaliteit van de slaap kan helpen verbeteren en de tijd die mensen nodig hebben om in slaap te vallen kan verminderen, maar de bevindingen kunnen nog steeds als subjectief worden beschouwd.

3. Passiebloeminfusie

Passiebloem is een andere plant die van oudsher wordt gebruikt om angst te verlichten, slapeloosheid te voorkomen, stress te bestrijden en de kwaliteit van de slaap te verbeteren.

Er zijn weinig studies die de eigenschappen van deze plant hebben onderzocht, maar de resultaten zijn veelbelovend.

Extra tips voor een betere nachtrust

·         Probeer een regelmatig slaapschema aan te houden (wakker worden en elke dag op dezelfde tijden naar bed gaan).

·         Probeer je kamer donker en vrij van lawaai te maken.

·         Verminder de blootstelling aan elektronische apparaten ‘s nachts.

·         Vermijd cafeïne na 15.00 uur of 16.00 uur.

·         Vermijd lange dutjes overdag.

·         Eet minstens 3 uur voor het slapen gaan.

·         Vermijd zware maaltijden.

·         Neem een warme douche voor het slapen gaan.

·         Probeer wat ontspanningstechnieken voor het slapen gaan.

 

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here