10 Tips voor een platte buik

0
78

Het hebben van een platte buik is een ideaal dat veel mensen, zowel mannen als vrouwen, willen en werken eraan, hoezeer het ook een taak is die discipline en inspanning vereist. In eerste instantie is het noodzakelijk om die factoren te identificeren die ons verhinderen om de buik te definiëren en het er slap of uitpuilend uit te laten zien. Enkele van de meest voorkomende oorzaken die resulteren in een grote buik zijn: gebrek aan beweging, ophoping van vetweefsel, overtollige calorieën en bewerkte voedingsmiddelen, en ontsteking van de maag door spijsverteringsstoornissen. Hoewel de meest voorkomende aanbeveling om gedefinieerde abs te bereiken is om gelokaliseerde oefening te doen, is de waarheid dat voedsel de belangrijkste bepalende factor is om ons doel te bereiken.

Bekijk ook: De 7 hapjes om te vermijden als u wilt afvallen

Tips voor een platte buik

1.Abs ja, maar cardio ook

Zelfs als je 500 sit-ups per dag doet, is dit geen garantie voor een platte buik. U moet niet vergeten dat de meest effectieve oefening voor het elimineren van vet uit uw lichaam (inclusief dat van uw buik) cardiovasculair is. Doe elke dag minstens 20 minuten cardio, zoals: joggen, zwemmen, fietsen of gebruik maken van de elliptische trainer of loopband in de sportschool.

Bekijk ook: Cardio: voor of na de training?

2. Eet voedsel dat rijk is aan vezels

Vezels worden aanbevolen om de darmtransit te reguleren en condities zoals constipatie te vermijden. Het heeft ook een hoge verzadigingskracht, waardoor het ideaal is voor vet verlies diëten. Deze stof is meestal aanwezig in groenten, fruit, volle granen en peulvruchten.

Bekijk ook: Voedingsvezel: wat is het en waarom is het belangrijk?

3. Neem diuretica op in uw dieet

Voedingsmiddelen met diuretische werking helpen de waterhuishouding in uw lichaam te reguleren en stimuleren de verdrijving van giftige stoffen. Ze zijn geïndiceerd om de buikontsteking en -uitzetting te verminderen. Sommige voedingsmiddelen met deze eigenschap zijn groenten zoals selderij, komkommer, koriander en peterselie. U kunt ook kiezen voor fruit zoals watermeloen, meloen, ananas en grapefruit.

Bekijk ook: Voedingsmiddelen tegen waterretentie

4. U geeft de voorkeur aan hele korrels

Hele korrels zijn complexe koolhydraten die ook eiwit leveren. Hun hoge vezelgehalte maakt ze beter verteerbaar. Ze zijn ideaal voor het verminderen van de eetlust en hun glycemische index is lager dan die van geraffineerde koolhydraten.

Bekijk ook: Hele korrels voor een gezond dieet

5. Een after-meal-thee

Warme dranken, zoals kruidenthee, helpen de spijsvertering te reguleren en dragen bij aan een grotere verzadiging en voorkomen het ontstaan van gas. Het beste product om infusies te maken is de biologische groene thee, die ook een hoge kwaliteit antioxidant is.

Bekijk ook: Groene thee: eigenschappen en voordelen van de consumptie ervan

6. Meer plantaardig eiwit

Plantaardig eiwit is rijk aan vezels, dus de vertering ervan is effectiever. Het levert ook een aanzienlijke hoeveelheid vitaminen en mineralen. Enkele opties voor plantaardige eiwitten zijn linzen, bonen, kikkererwten, zaden en noten.

Bekijk ook: Voedingsmiddelen rijk aan plantaardig eiwit

7. Geen frisdrank meer

De beroemde suikerhoudende dranken die vandaag de dag op zo’n grote schaal worden geconsumeerd, bevatten veel suiker en lege calorieën. Naar schatting bevat een enkel blikje soda drie eetlepels suiker.

Bekijk ook: Vijf voedingsmiddelen om te vermijden als u wilt afvallen

8. Drink veel water

Hoewel men gelooft dat water effectief is voor het verliezen van gewicht, is de waarheid dat het geheim ervan is dat het zorgt voor een grote verzadiging en dit zal voorkomen dat je in uitspattingen valt tussen de maaltijden door. Daarnaast is water essentieel om je lichaam gehydrateerd te houden en de verschillende processen in je lichaam te ondersteunen.

9. Probiotica gebruiken

Probiotica zijn essentieel om uw darmflora in goede conditie te houden en de vertering en opname van voedingsstoffen te verbeteren. De meest voorkomende optie is yoghurt (bij voorkeur Grieks), maar je kunt ook kiezen voor kefir, kombucha of miso paste.

Bekijk ook: Probiotisch voedsel voor uw darmgezondheid

10. Eet langzaam, kauw goed

Hoe kleiner de stukken voedsel die je eet, hoe makkelijker het te verteren is. Plus, je zult je vulling sneller krijgen. Kauw elke hap ongeveer 20 keer. Dit maakt uw eten bewuster en aangenamer.

Bekijk ook: Verzadigende voedingsmiddelen ideaal voor gewichtsverlies